| Dimmu Borgir | |
|
|
|
Author | Message |
---|
.But Home Is Nowhere. Admin
Posts : 107748 Join date : 2009-10-13 Age : 32 Location : Home... but home is nowhere
| Subject: Dimmu Borgir Mon Aug 30, 2010 10:06 am | |
| 1. Det Nye Riket
Vårt hat skal vinne. Vår ondskap skal gro. A feste seg i unge sjeler.
Den siste krig skal vi vinne, Og de godes blod skal falle som regn. Deres korte sjeler skal samles.
Vi skal rå de over kaos og evig natt. Vi skal glemme de kvinnelig vikante mødre, Og utslette alt.
Et rike skal reiset seg, I asken av brennte hjem, Det er kun en herre hersker, Vi heller deg Satan de sterkes konge.
Din tid er kommet.
[English translation:]
[The New Kingdom]
Our hate shall win Our evil shall grow To fix itself in young souls The final war shall we win And the blood of the good shall fall as rain Their short souls shall be gathered together We shall reign over chaos and everlasting night. We shall forget the womanly weak small mother And end all A kingdom shall raise itself In the ash of burned homeland There is only one master ruler We pay tribute to you Satan the king of the strong Your time is has come
| |
|
| |
Posts : 107748 Join date : 2009-10-13 Age : 32 Location : Home... but home is nowhere
| Subject: Re: Dimmu Borgir Mon Aug 30, 2010 10:06 am | |
| 3. Over Bieknede Blåner Till Dommedag
Langt om lenge det stormens blest Slår tidevannets sprekninger Slår hav på en skatt Har snart alle skogstjern frosset Og snøen dekker en fjelltopp
Stripels kriger traust han var Som satte sitt mot i gammel tid Vandrer hen til dodoy skar etter sin bane Storgildt strid
Bleser bleknede blåners land Overforlatt og dunkel jord Og bra for fedre som har seiret Norskehavets skumrings fjord
Reisen gjennom dimmen er grå For meg er den et skall av forfars liv
Blesne blekne blåner fjell Inn i en gråvendt natt Jeg reiser over bleknede blåners fjell Og her i mørket er jeg forlatt
Snart har snø tynget hver en grend Snart har kong vinter beseiret jord Her hvor en gang de gamle falt i marken For å legge den øde øy Og gjøre den ren
Over bleknede blåners fjell Jeg drar i dens dunkle mørkmanns ord Over land hvor fedres kamp har seiret Hvor vikingsverd satte tydelig spor
[Over Fading Blue-Horizon Until Judgement Day]
Long in length the storm's blast wind Strikes tidewaters' ?? Strikes ocean over a treasure Has quickly all forest-ponds frozen And the snow covers a mountaintop Soldier strong he was Who sat unafraid in old days Wanders to death-island chasm after his pure honourable conflict Faded blue-horizon's land Deserted and black earth And good for forefathers who have ruled The Norwegian ocean's dusk's fjord The trip through dusk is grey For me is it a shell of forefathers' lives Fade blue mountains on the horizon Into a turned-grey night Travel over fading blue-horizon's mountains And here in darkness I am deserted Quickly has snow oppressed every bough Quickly has king winter conquered earth Here where once the old fell in the field in battle In order to lay the island to waste And make it clean Over fading blue-horizon's mountain T avel in its dark dark-man's word Over land where forefathers' battle has conquered Where Viking-sword sat plainly in sight | |
|
| |
| 4. Stien
Svunne tider pajotuns vei Der over hoye klipper og fjell Har merket den med stov og aske Fra dengang alders hirder Vandret pa disse kanter
Her gandviks bergtroll trampet frem I ondt og strrt et tussefolge Hvor ferdafolk fant stor en visdom Om landets skogsliv og morke sider Her pa stien som bukter seg uendelig frem Mellom berg hvor de vanskelig fremdeles Kan oynes i horisonten
Sa storslatt det ma ha v?rt Og speide ut over alt dette Og a vandre sa alene og fri En hostkveld i en kald og lett take Slik som mange for meg har opplevd Og som mange for meg ha verdsatt
Men minner blir glemt av tidens gang Og lite er her som det engang var Her som ellers har blader visnet Men falt ned pa en forfallen jord Hvor drommer og liv har dodd ut
Men kanskje bak en stien Eller bak en gammel busk Sitter fortsatt..... hmm Og venter?
Forgotten times on Jotuns path There over high cliffs and mountains Has marked it with dust and ashes From when Alders' herds wandered these grounds. Here Gandviks Cave trolls stamped forth In an evil and large goblin-herd Where rangers found a big wisdom About the lands forest-life and dark sides Here on the path who creeps eternally forth Between banks where they difficult still Can be seen in the horizon So great it must have been To look out over all this And to wander so alone and free An autumn evening in cold and light mist Like many before me have experienced And many before me have appreciated But memories are forgotten as time passes by And little is here that once were Here like elsewhere leaves have wizened But fallen down on a collapsed earth Where dreams and lives have passed away But maybe between a rock Or behind an old buch Sits still... And waiting
| |
|
| |
| 6. For All Tid
Hver en tåre er frosset, Vår sjel er lenket, Vårt hat er blodig.
All glede er svunnet, All latter er forsvunnet, Alt liv skal ende i død.
I et kalt og øde landskap, Skal den sorte horde tre frem, Vår herre skal stige Opp for all tid, reise sitt rike igjen.
Vår kamp skal belønnes, Våre nav skal prises, Våre sinn skal dra den grene, Og hans kjærlighet skal evig gå tapt. All moral skal forkastes, Du vil men du dør av skam.
Nå er tiden kommet, Ja knus de godes ord, La oss for alltid bli herskere på denne jord.
[For All Time]
Every tear is frozen Our soul is linked Our hate is bloody All happiness is gone away All laughter is gone away All life shall end in death In a cold and deserted landscape Shall the black horde step from Our lord shall rise Up for all time, rise his kingdom again Our struggle shall be rewarded Our names shall be written Our minds shall pull the bough All morality shall be cast away You want but you die of shame Now is the time come Yes break the word of the good Let us for all time become rulers on this earth
| |
|
| |
| 7. Hunnerkongens Sorgsvarte Ferd Over Steppene
Endeløst du kriget på steppene Nadeløst du herjet i fjellene Du tok dine seire med storm Knuste fienden ved din hand
Åh, Attila! Gjør meg til din tjener Åh, Attila Ta meg til din hæær
Du levde i mørket Du vandret i sorg Du plyndret med sal til hest En stolt og stridig konge Som erobret hver en borg For så å heise fanen til fest
Attila, hunnernes konge Krigenes herre, vår far Du hentet din styrke fra mørke Og på tokt med deg jeg nå drar
[The King of the Huns' Sorrow Black Journey Over The Steppes]
Endlessly you fought on the steppes Unmercifuly you ravaged in the montains You took you victories with storm Cruched your enemies with your hand Oh, Attila! Make me your servant Oh, Attila! Take me into your army You lived in the darkness You wandered in greif You plundered with steel on horse A proud and stubborn king Which conquered each fortress To so hoist the banner to feast Attila, king of the Huns King of warriors, our father You gathered your strength from the darkness And on plundering I now with you go
| |
|
| |
| 8. Raabjørn Speiler Draugheims Skodde
Langt...der borte i mørket Gjennom tretopper der månelys driver Langt...der borte i all tåke Inn gjennom min sjel den sorte angst river
På de mosegrodde steiner de seg viser Når nattemørket har senket seg over Ekkoene...fra deres grufulle jamring Endeløst...du kan høre
I horisonten langt vekk Skimtes den sigende skådde Horder av ild rider månelyset i flokk Ved daggry de samles ved en bortgjemt ådde
Den iskalde snøen Har kommet Denne gang I evig fokk
[Raabjorn Reflect Ghost-Ship's Mist]
Long... there away in darkness Through treetops there moonlight shines Long... there away in all mist Inside my soul the black anxiety tears On the moss-grown stones they show themselves When night-darkness has fallen Echoes... from their horror-full moanings Endless... you can hear In the horizon far away Is glimpsed the talking mist Hordes of fire ride in a flock By daybreak they gather by a hidden-away headland The ice-cold snow Has come This time In everlasting snowfall
| |
|
| |
| Subject: Re: Dimmu Borgir Mon Aug 30, 2010 10:07 am | |
| 1. Alt Lys Svunnet Hen
Glinsende månelys ovenfor driver Frostlagte stier viser vei Svarte sjeler farer henover natten Inn gjennom skodde heim
Alt har svartnet Alt lys er svunnet hen Lødig trer vi nå inn i Riket I minne om at våre spor blir fulgt
Omgitt av sorgens dis Skrider ferden frem Som en skare av likkledde skrømt Vandrer vi jervens hjem
Brisen fører oss over norske myrer Forbi hver en tåkegrend Med hatet i våre harme sinn Reiser vi for aldri å komme igjen
[All Light Has Faded Away]
Glimmering moonlight drifting up above us Paths covered with frost leads the way Black souls now travel through the night In through the valley of fog
All has blackened All light has faded away Pure we now enter the kingdom Remembering that our tracks will be followed
Surrounded by sorrow's haze The journey moves on As a band of corpse-dressed ghouls We wander the wolverine's home
The breeze takes us over Norwegian marshes Past every misty hamlet With the hate in our angry minds We now leave for never to return
| |
|
| |
| 2. Broderskapets Ring
Kom unge bror Skjenk oss din rene ungdom Legg ditt liv i våre hender Kjemp vår krig med oss
La vare sorger formørke ditt sinn La din sjel slites Føl natten som legger seg rundt deg Glem all kjærlighet
Ingen tårer skal fylle dine netter Tre inn i broderskapets ring Ingen svakhet skal du finne i din sjel Styrken skal vandre ved din side
Kom Del ditt hat med oss Forlat ditt svake legeme La deg ei forvirres av vakre ord I Døden finnes all makt
[Ring Of The Brotherhood]
Come young brother Give us your pure youth Lay your life in our hands Fight our war with us
Let our sorrows darken your mind Let our soul be torn apart Feel the night wrap itself around you Forget all love
No tears shall fill your nights Enter the ring of Brotherhood No weakness shall be found in your soul Strength shall wander by your side
Come Share your hate with us Leave your weak body Do not be bewildered by enchanting words In death lies all power
| |
|
| |
| 3. Når Sjelen Hentes Til Helvete
Følg Følg etter Til Ondskapens hall vi drar! Der det vendte kors pryder ferden! Av Mørkets Allmektighet!
På kristi flesk vi spytter! La det råtne! Et symbol på barmhjertighetens bortgang! Et skuespill der endes!
Bring frem vårt indre sinne! Vis veien for vårt hat! Skjend guds sjeler til evig pine! I Ondskapens paradis er de dine!
[When The Souls Are Brought To Hell]
Follow Follow us Through the hall of evil we travel! Where the inverted cross leads the journey! From the Omnipotence of darkness!
On the flesh of Christ we spit Let it rot! A symbol of disappearance of goodness A play that is ended
Bring forth our inner anger! Show the way for our hatred! Give eternal suffering to God's souls! In the paradise of evil they are yours!
| |
|
| |
| 4. Sorgens Kammer / Sorgens Kammer - Del II
[Sorgens Kammer]
[Instrumental]
[Sorgens Kammer - Del II (released on "Stormblåst"'s re-release (2005)]
Minnenes ekko stiller timen Kneblet i tungsinnets lenker faller jeg ifra Ikke lenger vil jeg være boltet fast i vemodighetens anker Men endelig få lengselens slukket - Etter å dra
Drakk jeg for meget av livshåpets krus Tok jeg gledens forfengelighet for gitt For min strid mot tomhetens smerte - Denne dødsangstens rus Er det eneste ene igjen - Som er mitt
I min ensomhet vet jeg likevel At jeg ikke har noen andre å takke enn meg selv Derfor er jeg rolig når Repet strammer rundt min nakke
Stumme viner kan ei gi trøst Menigmann i gravkorets forsamling vil aldri fatte Det landet av fortapelse Jeg egenhendig skapte
Denne intense dragning mot dødens portaler (Har jeg som) En vandrende studie i gråtkvalt messe-noir Behersket siden tidens morgen Men noe jeg aldri lot slippe taket - Var sorgen
[Chambers Of Sorrow Part II]
The echoes of silence sets the hour. Gagged in the chains of "depression", I fall away. No more I will be bolted fast in the anchor of "melancholy". But finally get my longing "fulfilled" - for leaving.
Did I drink too much from the goblet of "lifehope"? Did I take the vanity of joy for granted? For my battle against the pain of emptiness - this intoxication of the angst of death, Is all that is left... that is mine.
In my loneliness I still know, That I have none to thank but myself. This is why I remain calm, As the rope is tightening around my neck.
Silent witnesses can not give comfort. The ordinary man in the assembly of the "gravechoir". Tha land of perdition I created by my own hands.
This intense attraction to the portals of death (I have as) A wandering study of tearful black mass. Controlled since the dawning of time, But something I never would let go.. was the sorrow.
| |
|
| |
| 5. Da Den Kristne Satte Livet Til Min sjel den glødet Og mitt sinn det lengtet Etter å få fatt i en kristen faen I det kalde mørket jeg ventet med vinden Det ulte som besatt av fanden Jeg ventet Åh, som jeg ventet Tiden virket som evig Men endelig fikk jeg ø på stakkar'n Jeg hevet min knyttede neve Og skrek Svake kristne! Dø i natt! Jeg skal flerre din sjel i to! Du skal føle makten jeg har fått av mørket! Din tid er omme! Også din tro! ...også din tro...! Be om nåde du stakkars faen Og min latter skal atter runge Høyt i nattens kulde Der frosten fryser din siste Tåre... Svake kristne! Du døde i natt! Med et kraftig hugg tok jeg din skalle! En blodig slakt som til syvende og sist Hvis stemmer(vil)for alltid i Dødsriket gjalle! [English translation:] [When The Christian Lost His Life] My soul did glow And my mind did yearn To get hold of a Christian fuck In the cold darkness I waited with the wind It howled as if possessed by the devil I waited Ahh, I waited! Time seemed eternal But finally I got sight of a poor one I raised my clenched fist And screamed Weak Christian! Die tonight! I shall tear your soul apart! You will feel the poor I was granted from darkness! Your time has come! So has your faith's time... ...so has your faith Pray for mercy you pitiful fuck And my laughter shall once again resound Loud in the cold of the night Where frost will freeze your last... Tear... Weak Christian! You died tonight! With a might blow I cracked your skull A bloody slaughter From which voices will forever resound in the Kingdom of darkness | |
|
| |
| 6. Stormblåst Gjennom tideløse mørke drømmer. I fuktig høstvind over landstrakte vidder Mot Sorias fjellheim Kommer jeg, en fandens ridder Glatt er runen på det hø fjell Gnidd vekk av regn og vind Dragende kraft av ondskap lurer Her ved trollheims muldne grind Fortumlet av dette mørke byggverk Med røvet gull fra lysets pakt Brukt som spott til å senke Deres murer Vi grunder over dette riket Så vakkert fylt med tideløs skumring Som en stjerne i tomsindighetens juv Det bringer frem en nattlig mimring Over tanker fra en vissen tid Drott til himmel er det reist Av tidens endeløse svarte minner Stormblåst ut av det sorte indre Har bergflint rullet fra mo til kneist Undring og angst samler seg i natten I mørket som ruver om spiret For ingen dag kan veien hit Intet lys kan luske frem Der sorg har beseiret alle gleder Og bygd et land på menneskets jord Fylt med isklad prakt og heder [English translation:] [Storm Blown] Through timeless, decayed dreams In a moist autumn wind over deserted plains Against Sorias mountains I come, a Devil's Knight Smooth is the rune on the high mountain Washed away by rain and winds Enchanting force of evil lurks Here at Trollhome's moudly gate Perplexed by the dark building Made of stolen gold from the pact of light Used as mockery to make their walls fall We ponder over this kingdom So beautiful, filled with timeless dusk As a star in the gorge of emptiness Brings forth a nightly wondering Over thoughts from a long gone time Straight to the sky it is erected From the endless black memories of time Storm blown out of the black inner Has rock rolled from heath to bottom Wondering and anxiety gather in the night In the darkness looming about the spire For no day knows the way here No light can sneak in Where sorrow has conquered all joy And built a land on human's earth Filled with ice-cold splendor and glory | |
|
| |
| Subject: Re: Dimmu Borgir Mon Aug 30, 2010 10:08 am | |
| 7. Antikrist
Stig opp på min trone bleke lik
Fall på kne ærbødiget foran mine føtter Ta imot mitt kalde kyss på din panne Jeg har lagt veien som fører til Helvete klar
Løft deres sverd til kamp, stolte menn La massakeren begynne i dag Hogg hodet av hver kristen Og voldta deres kvinner og barn
Hvert kristenkors du finner skal du vende om Hver en bygning som bærer guds navn skal brenne Hver en kristenmanns grav skal vi skjende
Hver natt skal du våkne med ett skrik Og kjenne blodet som brenner dypt i deg Hver natt skal du rave som en sanseløs i gaten Og utslette hvert et tegn du ser til liv
Hør min tale menneskedyr Mine ord er din fremtid Jeg er Satans legemlige gjørelse Jeg er din herre
Jeg er ondskapen Jeg er antikrist
[Antichrist]
Step on to my throne pale corpse Fall to your knees in respect before my feet Accept my cold kiss on your forehead I've laid the path leading to hell
Lift your swords for battle, Proud men Let the massacre begin today Decapitate every Christian And rape their women and children
Every Christian cross you find, you shall turn Every building under God's name shall burn Every Christian man's grave shall be desecrated
Every night you shall awaken human beast And feel the blood burning like fire inside you Every night you shall rave like a mad in the streets And annihilate every sign of life
Hear my speech human beast My words are your future I am the embodiment of Satan I am your master
I am evil I am Antichrist
| |
|
| |
| 8. Dødsferd
I det mørkeste mørke troner jeg I mine slaer trer stillheten frem Faldne engler vokter mine porter
I dødsdalens øde skjønnhet Har min sjel vandret vill Mens mørket og sorgen rådet Tentes hatets flammende ild
I nattens sorte stillhet Trer mitt tause frem I mørket flammer et likbål Nok en sort sjel har vendt hjem I stillhet følger vi ferden Til vår sorgsvarte bror Og ingen tårer faller Da aske forenes med jord Vi skal all dele hans skjebne Vi skal alle følge vår venn Da Dommedag's klokker ringer Skal vi alle komme igjen
For å herske
[Journey Of Death]
In the darkest of darkness I intone In my halls silence steps forth Fallen angels are guarding my gates
In the beauty of valley of death My soul has gone astray While darkness and sorrow ruled The fire of hate was lit
In the black silence of the night My silence self steps forth In the darkness a corpse burns Another black soul has returned(home) In silence we observe the journey The journey of our sorrow-black brother And no tears fall When ashes are united with dust We shall all share his fate We shall all follow our friend When the bells of judgementday chimes We shall all return To rule
| |
|
| |
| 9. Vinder Fra En Ensom Grav
En høyreist ridder vender hjem Over himmel til himmel på en selvgjort bro Fra den endelige tvekamp mot lysets prest For nå til sist å gå til ro
Se der i fjellbrisens indre Hvor dets liv har søkt ly for en sol Som omsider vil mørkne med den evige natt Og hindre en verden i (å) blomstre og gro
Se der i øyets satire Hvor rester av godhet jages på flukt Og vindes vekk i en åpen grav Til den siste tenning av lys er slukket
Med kraftige hugg i menneske skaller Frydes den rytter i årvåken dis Himmelhøyt, vandrende over sin stjerne Skottende på en jord dekket i is
Over utallige faldne menn Som sådde livets spirende korn Streifer han vekk fra den siste krig Den mektigste fyrste, den blodige torn
[Winds From A Lonely Grave]
A proud knight returns home From heaven to heaven on a self-made bridge From the endless battle against the pries of light And now he shall rest
See into the inner of the mountain breeze Where its life has sought shelter for a sun Which in end will go dark with the eternal night And prevent our world from blooming and growing
See the satire of the eye Where remains of good is chased away And is blown away in an open grave Until the last light has been put out
With powerful blows to human's heads The knight rejoice in a dark mist High as the sky, wandering over his own star Glaring at a world covered with ice
Over innumerable fallen man Who sowed the growing seed of life He wanders away from the last war The might prince, the bloody thorn
| |
|
| |
| 10. Gud's Fortapelse - Åpenbaring Av Dommedag
Hengitt er vi Til Mørkets keiser Den allmektiges kraft (Som) Fører vårt sinn I kamp Mot godhet og løgn
Dog fiendens hær er fattig Er den stor Men vi skal ta dem alle Og hente dem inn En etter en
Det håp de ser i gud Skal forsvinne i et hav av torner De torner deres falske frelser Engang følte spikret i sin skalle
Himmelen skal rakne Og en fandens torden Skal buldre å brake Hans krefter vil røyne Der Mørkets front Beseirer lystes pest
Øyne vil renne i sorg Når de innser (at) deres gud Ikke lenger kan hjelpe Det håp de så i gud Er svunnet og vekk for alltid
De følger nå sin falske felser Som fortsatt er bærer av en krone Med torner Men konge ble han ikke
[God's Damnation-revelation Of The Judgment Day]
Devoted are we To the emperor of the dark The power of the almighty (Which)leads our minds Into battle Against the good and their lies
Though the enemy's army is poor It is big But we shall take them all Gather them up One by one
The hope they saw in God Shall I disappear in an ocean of thorns The thorns their fake messiah Once felt nailed to his skull
Heaven shall be torn And a fucking thunder Shall boulder and roar His powers will go weak Where the front of dark Conquer the plague of light
Eyes will run in sorrow When they realize (that) their god No longer can help The hope they found in God Is gone and so it shall be forever
Now they follow their fake salvator Who still carries a crown of thorns But king he never became
| |
|
| |
| 11. Avmaktslave
[Released on the "Stormblåst"'s re-release (2005)]
Stanken fra den uransaklige vei Hvor forkynnelse og falsk forhåpning er åte Trenger igjennom som en bitterhetens gave Og befrukter den menneskelige råte
Som en slave i avmakthetens tilstand Råder ei annet enn nederlagsbekjennelse
Retrett Du har ei livets rett Retrett Du har ei livets rett
For ignoreres Dyret og idolets tegn Vil straff omsider den skyldige bifalle
Denne fromme paktens skadelige innavl Søker tilflukt i edens hage Hvorpå en stolt ren og rakrygget herre Ikke like lett lar seg belage
Retrett Du har ei livets rett Retrett Du har ei livets rett
Så når dommedagstorden endelig runger Kan menneskets fantasibilde avdukes Alle og enhver med gudfryktig hunger Vil tape ansikt og slukes
Slave Of Impotency [as in "powerlessness"]
The stench from the mysterious way, [refers to "God works in mysterious ways" or something] Where preach and false hopes are bait. Pierces through like a gift of bitterness, And fertilizes the human rot.
Like a slave in the state of impotency, "Advices" nothing but confession of defeat.
Retreat! You are not worthy the gift of life. Retreat! You are not worthy the gift of life.
Because if the sign of the animal and the idol is ignored, Great punishment will "eventually come to the guilty."
This pious pact's harmful inbreed, Seeks shelter in the garden of Eden. Where a proud, pure and upright master Is not as easily pleased.
So when the thunder of armageddon finally roars, Can man's "fantasy image be shown". Every man with god-fearing hunger, Will lose face and be devoured. | |
|
| |
| Subject: Re: Dimmu Borgir Mon Aug 30, 2010 10:09 am | |
| 1. Mourning Palace
Daylight has finally reached it's end As evenfall strikes into the sky Far away in the dark glimpsing moonlight Sickening souls cry out in pain
Whispering voices summoning screams Waiting for Satan to bless their sins Blackhearted angels fallen from grace Possessed by the search for utter darkness
Hear the cries from the Mourning Palace Feel the gloom of restless spirits Hear the screams from the Mouring Palace Feel the doom of haunting chants
Eternal is their lives in misery Eternal is their lives in grief Abandoned in a void of nothingness A chain of anger, a fetter of despair
In this garden of depraved beings This unsacred place of helpless ones Satan blessed the creatures Inswathed them in endless night
Whispering voices, summoning screams Waiting for Satan to bless their sins Blackhearted angels fallen from grace Possessed by the search for utter darkness | |
|
| |
| 2. Spellbound (By The Devil)
You have returned to the torture-chambers To find peace among the rotting corpses You have returned to the execution place To inhale the smell of blood
Death and terror rules the land We have been spellbound
You have returned to the hidden graves Only you know about You have returned to to face your victims And feel sensation of violence once again
Death and terror rules the soul You have been spellbound By the Devil Murderer, you have returned To create fear and sorrow Death and terror rules the land We have been spellbound By the Devil
| |
|
| |
| 3. In Death's Embrace
By the light of the moon And the beings of the night A curse has been laid upon us To seek and tear celestial gloss to pieces
By the power of death And the shadow of the reaper A call has been brought upon us To complete the infinite fall of heaven
Without the wit or will to end this journey We continue travelling towards our faith Harvesting helpless Christian spirits Raping the sanctity of saints
The heavenly father is stretching his hand Pathetically begging for mercy We spit and piss on his sacred flesh As we breathe the breath of the unholy
For with the sign of the pentagram Hellfire rage is for us to come As we shall wander the pit
Unhallowed by the infernal one We are forever captured By the embrace of death | |
|
| |
| 4. Relinquishment Of Spirit And Flesh
King of tempests and storms Lord of innumerable figures and forms Blessed with thy cold I am As I upon the shoulders of mine Bear the burden of Thine
Once I got touched by a fire from beyond An invitation to darkness of which I could not resist Caressed by the feathers of the fallen I took the fate in my hand
My raging Commander My constant Shade My soul's Persecutor My eternal Divinity
Revealing Thy powers in visions and dreams Invoking your magic at night Honoured I am to mission Thy word Within a creed is sworn of majestic might An infernal allegiance in which I pay my share An unholy awakening inside of which I intend to bear
Beholding Thy commotion I entreat You with devotion I subsume Your might with strength I will carry on with You as my guardian Against the lambs of the light
Possesses by the true god of earth I am Possessed for eternity
| |
|
| |
| 5. The Night Masquerade
A scarlet sunset The threshold to nightplay A sinful oath is to be sworn A beckoning bloodlust Among the seekers Tyrannic hunger yearns
A gathering in flames and fires Devil's daughters dance Scourged in filth obscene and lewd Longing to dark desires
The nocturnal beast appears In an evil despotic shape Expectant watching gracelessly Before demanding the sluts of lust
[The Beast:] "Come forth harlots, let's begin!"
[The Beast approaches:] "Rise and give praise in front of Me And receive eternal life from Me! Welcome my spirit in honour of Me! So drink of the blood I provide you And you shall all forever wander in The shadows of death...!
[The chanting whores:] "Oh yes, Master! Let us receive Thine offer and drink with thee! And become a part of Thy realm With lust, sex and sodomy For we are those who seek life eternally...!
[The Beast:] "Blood is life and it shall be all ours!"
| |
|
| |
| 6. Tormentor Of Christian Souls
I could drag you to my chambers And strip you naked in darkness I could pull your fingernails out one by one And rape you till you find no hope
I could rip your guts out And let you watch me Sacrifice your unborn child I could leave you to starve And even bring you to total silence ...but I won't
For I find no pleasure in your physical pain I want your Christian soul to crumble
Your fucking soul
When I have seen your church go up in flames And you are weeping I will laugh When I have seen you mourn over loved ones I will feel bliss when your mortal soul is in ruins
I will grin in the shadows For that gives me pleasure... ...tormenting a Christian soul
| |
|
| |
| 7. Entrance
Soul on departure six six six Onward onto another existence A trip far beyond all pleasant dreams A voyage through desolation sights
Inner transformation Subconscious flight In the glance fields of fires In the distance meadows of might Where minds being enshrouded in a complete night The fading of love, life and light
Wandering an endless journey Dead within a trace Entering a lost dominion soulless and free Visiting a foreign place but yet so known Another dimension opens for me to see Heaven sure ain't made for me to be
Soul on arrival six six six One short step from unhallowed ground The ground of a Kingdom Come Dead spirits communion Unorthodox profane void
Gardens, temples, palaces I have seen them all In search for insanity, sanity slowly drowns - In trance
| |
|
| |
| 8. Master Of Disharmony
Master of disharmony Welcome my tainted soul Take me from the hordes of the living Into the blessed darkness Master of disorder Take my impure flesh Lead me unto the path of temptation
Save me from cowardness
Master of sin Take my cursed heart Bring me where I can find salvation For I am the damned
Master of death Take my pitiful life I am enslaved I shall never forget the pain
Master of sin Take my cursed heart Bring me where I can find salvation For I am the damned
Master of death Take my pitiful life I am enslaved I shall never forget the pain
| |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Dimmu Borgir | |
| |
|
| |
| Dimmu Borgir | |
|